Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kluczowy odcinek drogi ekspresowej S7 ze wsparciem w ramach FEnIKS-a

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kluczowy odcinek drogi ekspresowej S7 ze wsparciem w ramach FEnIKS-a
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę dotyczącą wsparcia ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko realizacji drogi ekspresowej S7 na kluczowym odcinku Miechów – Szczepanowice, zapewniającym ciągłość trasy z Warszawy do węzła Widoma. Wartość finansowania wynosi ponad 118 mln zł.

Choć coraz większymi krokami nadchodzi moment, w którym Polska stanie się płatnikiem netto w ramach Unii Europejskiej, środki unijne wciąż są istotnym źródłem finansowania strategicznych inwestycji infrastrukturalnych, w szczególności drogowych i kolejowych. Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała ósmą umowę na dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko, popularnie określanego po prostu jako FEnIKS. Umowa ta dotyczy dofinansowania realizacji drogi ekspresowej S7 w województwie małopolskim na fragmencie łączącym Miechów i Szczepanowice, stanowiącym wschodnie obejście Miechowa, miasta powiatowego liczącego blisko 11 tys. mieszkańców.

Wartość dofinansowania wynosi ponad 118 mln zł. Jak wskazuje GDDKiA w informacji prasowej, to drugi projekt drogowy, który uzyskał dofinansowanie zewnętrzne wyłącznie w ramach Programu FEnIKS (w przypadku pierwszych sześciu projektów miało miejsce fazowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko). Blisko 5,5-kilometrowy fragment drogi szybkiego ruchu w układzie 2x2 został zrealizowany w systemie “projektuj i buduj”. Generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum Fabe Polska i Sine Midas Stroy.

Na nowym fragmencie powstało pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne oraz przejścia dla zwierząt. Przed rozpoczęciem prac w branży drogowej konieczne było wykonanie robót ziemnych na dużą skalę – z racji przebiegu przez urozmaicony obszar Wyżyny Miechowskiej trzeba było wykopać aż 600 tys. m3 ziemi. Oddany do użytku w sierpniu odcinek przebiega na wschód od drogi krajowej nr 7. Uruchomienie nowego fragmentu drogi ekspresowej S7 zapewniło jej ciągłość pomiędzy Warszawą a węzłem Widoma. Wcześniej odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma nie były połączone.

Perspektywa oddania do użytku drogi ekspresowej S7 na wszystkich fragmentach pomiędzy Warszawą a Krakowem, czyli największym i drugim największym miastem w Polsce, zbliża się coraz większymi krokami. Jeszcze w tym roku kierowcy będą mogli korzystać z drogi ekspresowej S7 na całej długości pomiędzy obecną a historyczną stolicą Polski. Dobiega bowiem końca budowa trasy na odcinku łączącym węzeł Widoma z węzłem Kraków Nowa Huta, który na węźle Kraków Mistrzejowice połączy się z Północną Obwodnicą Krakowa w przebiegu drogi ekspresowej S52, która również zostanie oddana do użytku w tym miesiącu.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MI: Finansowanie inwestycji kolejowych wymaga zmian

Polityka i prawo

MI: Finansowanie inwestycji kolejowych wymaga zmian

Roman Czubiński 30 kwietnia 2023

Multiconsult Polska: Środki na drogi zazwyczaj są, na kolej – bywają

Drogi i autostrady

Czy nowe prawo zamówień publicznych będzie sprzyjać PPP?

Drogi i autostrady

Stalexport bez entuzjazmu o drogowych projektach PPP

Drogi i autostrady

Zobacz również:

MI: Finansowanie inwestycji kolejowych wymaga zmian

Polityka i prawo

MI: Finansowanie inwestycji kolejowych wymaga zmian

Roman Czubiński 30 kwietnia 2023

Multiconsult Polska: Środki na drogi zazwyczaj są, na kolej – bywają

Drogi i autostrady

Czy nowe prawo zamówień publicznych będzie sprzyjać PPP?

Drogi i autostrady

Stalexport bez entuzjazmu o drogowych projektach PPP

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5